שאלות נפוצות

שאלות נפוצות

באילו צמיגים מותר להשתמש במסלול?

באופן עקרוני בכל צמיג שמוגדר "לשימוש כביש" על כל התקנים השונים הקיימים (לדוגמה: DOT).

אנו כמובן ממליצים לרכוב עם צמיגי סופרספורט ייעודיים, ובמידת האפשר על צמיגי מסלול (SLICK).

לטובת העניין עמותת APEX אף חברה עם חברת תמיג שמייבאת באופן סדיר צמיגים לארץ ודאגה למבצע על צמיגי סליקס יעודיים למסלול בכל המידות מן הדגם בו משתמשים באליפות הסופרבייק – Diablo SBK בכל התרכובות.

ההטבה כמובן לחברי עמותה רשומים – למה אתם מחכים?

מה יוצא לכם מזה?

אנחנו רוכבים אתכם, נהנים בחברתכם, מייצרים עוד קילמטרים רבים של אושר והכול בהתנדבות והרבה אהבה!

כל כמה זמן יש יום מסלול?

אנחנו משתדלים לקיים לפחות 2 אימונים בחודש – תוך שאנחנו מתחשבים בשומרי השבת ומנסים לקיים אימונים גם בשבת וגם בימי שישי.

מה אתם מציעים בימי המסלול?

במסגרת יום המסלול תוכלו להתאמן בקבוצה תחת הדרכתנו; תוכלו להתאמן בחלוקה לקבוצות או ברכיבה חופשית (Free Pass); תוכלו להנות מהדרכה אישית צמודה ומותאמת לפי דרישה ואף תוכלו לשכור אופנועים.

באילו מסמכים עליי להצטייד?

אם אתה מחזיק בכלי רישוי משרד התחבורה ("צהוב"):
יש להגיע לאימון מצוייד ברשיון נהיגה, רישיון רכב (של האופנוע) וביטוח חובה בתוקף.

אם אתה מחזיק בכלי רישוי תחרותי ("אפור"):
רישיון כלי משרד הספורט, רישיון ספורט מוטורי, ביטוח תאונות אישיות.

 

 

האם ניתן לרכוב בשלילה?

שלילי – לפי לשון החוק שלילת רישיון הנהיגה שוללת גם את הרישיון הספורטיבי.
רוכב שנפצע בהיותו שלול רישיון עובר עבירה פלילית ועשוי לאבד את הכיסוי הביטוחי בזמן תאונה.

איזה ביטוח תקף במסלול?

אם אתה מחזיק בכלי רישוי תחרותי ("אפור"):
באימון מעורב, או אימון כלים אפורים – ההתייחסות היא לאימון "נהיגה ספורטיבית" (לפי חוק הנהיגה הספורטיבית, תשס"ו-2005).
במקרה כזה הדרישה היא לביטוח תאונות אישיות עם החרגה עבור ספורט מוטורי, ובגובה הכיסוי הקבוע בתקנת הביטוח.

אם אתה מחזיק בכלי רישוי משרד התחבורה ("צהוב"):
באימון רכיבה עם "כלים צהובים" – ההתייחסות היא לאימון רכיבה מציל חיים, ממש כשם שרוכבים בכביש.
אי לכך, ביטוח החובה תקף באימון כזה – על כל הפיצויים הקבועים בפלת"ד (כולל כאב וסבל, אובדן ימי עבודה, כושר השתכרות וכו').

שים לב!
הוראות החוק מאפשרות להשתמש במסלול גם בכלי צהוב ככלי תחרותי – ולהשתמש בביטוח תאונות אישיות ולא ביטוח החובה.
על מנת לעשות כן, תידרש להתלות את רישיון הכלי באופן שישלול זמנית את אישור הנהיגה בכביש.
במקרה של תאונה – לא תוכל לחזור לרכוב בכביש ותידרש לדאוג לגרירה מן המסלול למוסך מורשה משרד התחבורה לאישור הכלי.

 

 

מהו ציוד המיגון שחובה במסלול?

לפי הוראת חוק הנהיגה הספורטיבית ציוד המיגון הדרוש במסלול:

1. קסדה מלאה – לא, קסדה נפתחת היא לא קסדה שלמה. קסדת שטח תקנית עם משקף מותרת;


2. כפפות עור – כפפות בד לא מותרות לשימוש;


3. חליפת רכיבה עור – חלק אחד או שני חלקים מתחברים;


4. מגפי רכיבה מעור – כזה שמגן מעל גובה הקרסול;

תוצאת תמונה עבור ‪sidi vertigo boots‬‏

 

ציוד נוסף מומלץ:

1. מגן גב – אינטגרלי בחליפה או עם רצועות, העיקר שתגנו על הגב;

תוצאת תמונה עבור ‪dainese back protector‬‏

2. מגן חזה – כי צלעות לא מחלימות אף פעם, מניסיון. כואב.

תוצאת תמונה עבור ‪dainese chest protector‬‏

מה צריך לשנות באופנוע למסלול?

להבדיל מהכנת הכלי לתחרות, אין צורך בשינויים טכניים מיוחדים על מנת לרכוב באימון.
מומלץ לפרק מראות – פעולה זו גם תוזיל עלויות במקרה של החלקה, וגם תרכז אתכם במקום היחידי שמעניין במסלול: קדימה.