האופנוע המכלולים ומה שביניהם

האופנוע המכלולים ומה שביניהם

צמיגים

אפשר לטעון שזה המכלול החשוב ביותר באופנוע. הרי זה הקשר שלנו לכביש.

מה חשוב לדעת?

  1. לחץ אויר זה קריטי! ­ כברירת מחדל יש לדאוג שלחץ האויר יהיה לפי הגדרות יצרן האופנוע ולא הצמיגים.
  2. ברכיבה במסלול יש השגות לסעיף הקודם כי לחץ האויר הנדרש מתחיל להיות תלוי בהמון פרמטרים לרבות מהירות הרכיבה, סגנון הרכיבה, מזג האויר, גיאומטריה של האופנוע ועוד ועוד.
  3. למי שנמצא בתחילת דרכו ברכיבה מתקדמת מומלץ להתחיל מברירת המחדל בסעיף 1#.
  4. פרופיל הצמיג: היצמדו לפרופיל של היצרן. אל תעשו שינויים בפרופיל ללא היוועצות באיש מקצוע.
  5. אופנוע עולה הרבה יותר מצמיגים ­ אל תשתהו בהחלפה של צמיגים גמורים, יבשים, שחוקים. זה הקשר שלכם לכביש.

בולמים

כיוון בולמים היא תורה בפני עצמה. אבל כדי לתת לרוכב הממוצע מושג על מה מדובר נחלק את הדיון לשני חלקים.

  1. כיול בולמים לכביש הציבורי ­ רכיבה מנהלתית.
  2. כיול בולמים למסלול ­ רכיבה טכנית.

הבולמים למעשה מגדירים איך האופנוע נוגע באספלט וכיולם הוא פונקציה של ההשפעה שלנו עליו כלומר מה אנחנו עושים איתו וכמה אנחנו שוקלים.

אם ברכיבה מנהלתית עסקינן אזי התפעול יותר שוטף, איטי, רגוע. מכאן שנרצה שהאופנוע שלנו יהיה יותר ״רך״ והרכיבה עליו תהיה דומה יותר לתחושה של נסיעה באוטובוס (בהקבלה גסה). כיול ״רך״ של הבולמים ידאג לכך שהאופנוע יספוג את המהמורות בצורה יותר נעימה עבורינו.

אם ברכיבת מסלול עסקינן אזי כצפוי הדברים הפוכים. היגוי מהיר ו/או רכיבה על גבול האחיזה מכתיבים דרישה לשמור כמה שיותר קשר עם הקרקע. זה כמובן יבוא על חשבון נוחות. הבולמים יהיו הרבה יותר ״קשיחים״ מתוקף תפקידם לדאוג שהצמיג תמיד יגע באספלט גם כשיש מהמורות או שינויים חדים בגיאומטריה של האופנוע.

יש המון מידע באינטרנט לגבי כיול בולמים. לא כולו מדויק. גם כאן ההמלצה היא לא לעשות שינויים אם אינכם מבינים מה מהות השינוי. היוועצו באנשי מקצוע.

יש עוד כל כך הרבה לדבר עליו. יש לך שאלות? צוות ההדרכה של אייפקס עומד לרשותכם.

רכיבות בטוחות אלון סגל